dimarts, 29 de novembre del 2011

Les Rúbriques

Matrius guies per a l'avaluació.
(del CNL...)



Les rúbriques són una eina molt interessant per a l’avaluació que permet “fabricar” una proposta de seguiment–avaluació a mida de cada tasca, contingut, unitat… i posar l’atenció tant en el procés com en el resultat.
Consisteix en una graella en què es defineixen clarament els continguts de la proposta del que es treballarà, els aspectes que s’avaluaran, els criteris que es tindrà en compte per a l’avaluació i l’escala de classificació-qualificació que s’aplicarà per a analitzar el treball objecte de seguiment-avaluació.
Us aspecte que cal destacar-ne és que és una eina útil per a l’alumne i per al professor i serveix per a l’avaluació formativa i també sumativa.  El professor pot concretar el nivell d’aprenentatge que demana als alumnes, pot centrar l’atenció de l’alumne en els punts que consideri més importants i pot fer un seguiment acurat de la progressió de l’aprenentatge tant quantitativament com qualitativa. L’alumne hi pot trobar un sistema força objectiu d’avaluar la seva feina i disposa dels criteris per analitzar-la abans de considerar-la definitiva, cosa que li dona autonomia com a aprenent.
Aquesta eina està a l’abast en línia a http://rubistar.4teachers.org/index.php?&skin=es&lang=es&, en què us podeu donar d’alta i crear les vostres pròpies rúbriques. Les podreu emmagatzemar en línia i reutilitzar-les i adaptar-les tantes vegades com us calgui.
Per saber-ne més consulteu http://www.eduteka.org/Rubistar.php3http://www.eduteka.org/MatrizEjemplos.php3 si voleu veure’n exemples.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada