dissabte, 26 d’abril del 2014

Consells per ser bons mestres i arribar a l'alumnat

Aqui trobareu la notícia.

7 trucs perquè ens recordin,  o 7 trucs per ser bons mestres? 


1. EMPATIA. Un bon professor hauria d’aprendre a connectar amb els alumnes, en altres paraules, saber-se “posar” a la pell de l’altre. Empatitzar és facilitar recursos necessaris per aprendre a entendre i valorar la nostra vida i la dels altres. L’experiència vital ens ha de servir per ajudar als altres. El camí dels sentiments i les emocions depèn exclusivament de la nostra tasca, comencem?

2. AMOR. Educar en amor és anar més enllà de la instrucció, és transmetre felicitat, autonomia, valors, humanitat,… Sentir-se estimat és aprendre a sentir-se valorat per un mateix i pels que ens envolten. Educar en amor és com xiuxiuejar: educar des de la proximitat, sense crits ni prepotència, amb respecte i humilitat. A vegades un abraçada val més que mil paraules.

3. CREATIVITAT. L’escola d’avui hauria de propiciar activitats originals i creatives, a fi de millorar la imaginació i inventiva dels nostres infants. Crear és innovar, és creure que tot és possible! Educar és anar més enllà dels llibres i de la transmissió de coneixements. “¿Recordeu les històries que ens explicava aquell professor?”, sí, perquè eren creatives, diferents, fora de la normalitat establerta a les comunitats educatives. Sense dubte, la diferència, ens fa únics, especials i extraordinàriament interessants!

4. DIFERÈNCIA. De tots els professors que han passat per a la nostra vida, només recordem aquells que per la seva forma d’educar ens han impactat, han sigut capaços de captar la nostra atenció, el seu amor per educar i construir coneixement d’una manera especial i diferent a la convencional. La diferència ens  fa ser originals i únics en la nostra feina. Heu provat mai d’improvisar, de “trencar” les regles del joc,…? El nostre coneixement i experiència ens ha de permetre jugar amb el nostre entorn. El nostre objectiu ha de ser captar la mirada dels infants, l’interès per aprendre i conèixer de la vida.

5. CONFIANÇA. A vegades no n’hi ha prou en ser empàtics, ens cal transmetre confiança, aquella energia necessària per resoldre i afrontar qualsevol activitat educativa. Confiar en un mateix és essencial per aprendre de la vida. Un bon mestre és aquell capaç d’inserir en la individualitat de cada un dels infants que conformen la seva tasca educativa.

6. RECURSOS. Tenir un bon material educatiu és l’essència d’una bona educació. Si el teu objectiu és educar hauries de tenir al teu abast tot allò que creguis necessari per elaborar una bona activitat educativa. De tot n’aprenem, sí, però si ho aprenem des de diferents punts de vista, serem capaços de construir un bon coneixement. El material educatiu és la nostra pauta educativa per explicar allò que volem ensenyar. No oblidem que els infants són una font de recursos inesgotable!

7. DIÀLEG. Parlar, comunicar, entendre, valorar, respectar,…, són algunes de les paraules necessàries per introduir el diàleg a l’aula. Tots tenim coneixements i experiències significatives que cal donar a conèixer a la resta del nostre grup-classe. El diàleg ens ha de permetre descobrir altres maneres de viure i afrontar els problemes, activitats imprescindibles per esdevenir alumnes amb un bon esperit crític.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada